torsdag 22 september 2011

Premiär

I går var det premiär i trippel bemärkelse! Björklöven hade hemmapremiär i Division 1 Norra A, det var min första match jag plåtade Löven sedan de åkte ur allsvenskan och min första kväll för den nya bildavdelningen på VK/VF. Det blev en väldigt stressig kväll utan middag då jag hade tre jobb innan matchen och efter matchen skulle jag även skicka bilder till Piteå-Tidningen.
Lite lustigt att ingen av bilderna som jag tyckte var bäst och som jag lägger ut här på bloggen kom med i VK/VF. Så i detta fall är det bra med en blogg så jag får visa de bilderna som jag själv tycker var bäst.

Måste säga att jag blev grymt positivt överraskad av denna match. Jag kom till hallen i tron att de skulle vara tomma läktare, extremt dålig hockey och ett väldigt sargat Green Devils. Men min yrkesstolthet sa att jag skulle köra på precis som om det vore en landskamp, så jag monterade in en netcam och taggade till. Men inget av de som jag befarade infriades. 3426 personer på läktaren, stundtals underhållande hockey med mycket känslor och ett Green Devils som stundtals sopade mattan med White Lions (Linköpings HC:s klack som jag har lyssnat på de två senaste säsongerna) i ljudnivå. Deras TIFO imponerade nog mest, häftigt!!!
Jag hoppas verkligen att Björklöven går upp till Allsvenskan i år. Green Devils förtjänar verkligen INTE att heja på ett Division 1 lag!
Hat-kärleken mellan Green Devils och North Power (Skellefteå AIK) är underbar. Förra säsongen hade North Power flera banderoller med elaka ord till Björklöven. I går sjöng ståplats H den klassiska ramsan, "Hata Skellefteå tjallaalalalaa lalala la" ett flertal gånger. Trots att det skiljer två divisioner och att de inte mötts i seriesammanhang sedan Gustaf Vasas tidsålder.
Nu blev det mycket snack om hejaklackar, så här kommer bilderna.








7 kommentarer:

Anonym sa...

Snygga bilder!
Jag ska iväg och fota när Piteå Hockey har hemmapremiär på Söndag.Ska bli riktigt kul med hockey igen.
Mvh,
Peter

Anonym sa...

Hello, coola bilder! Pites dress ser ut som devils, grymma. Flyttat hem? //36 Carlman

Peter K sa...

Skitsnyggt!

FotoMix-bloggen sa...

Härliga bilder Erik.
En fråga bara.
Visst är det så att det inte är några problem att sätta in en målkamera i div 1 och nedan divisioner.
Förbudet gäller väl bara ES och HA?
/Daniel

Erik Åström sa...

Carlman, tack så mycket, Japp det stämmer.
Daniel, helt rätt!

Petter arvidson sa...

Wow! Joel Marklund style på dessa! Grymt som fan!

Erik Åström sa...

Tack, Petter!