fredag 21 maj 2010

Blodomloppet

Det var meningen att jag "bara" skulle bevaka Blodomloppet i går, men vid 15 tiden ringde VF in mig. Polisen hade gjort ett tillslag mot Red Devils i Umeå och Ulf Hägglund, som var i tjänst var tvungen att stanna och bevaka vad som hände så jag fick lov att kasta mig i bilen och ta ett av hans uppdrag. När jag sedan kom till redaktionen fick jag order om att avlösa Ulf. Sagt och gjort så gjorde jag det. Men jag höll på att bli en kamera kort. Polisen tyckte jag var lite närgången när jag fotade under ett staket och försökte stampa sönder kameran.
Senare på kvällen var det dags för blodomloppet, närmare 8000 löpare hade samlats vid I20-skogen.
Så vid 01:30 fick jag åka hem, då var jag klar med mitt bildspel på ca 400 bilder som jag hade fått order om att göra. Puh!
Så det blev en ganska körig dag, men lärorik.
Om ni orkar se blidspelet finns det här.

Polaren Jens pustar ut efter 10km löpning.

Inga kommentarer: