fredag 15 januari 2010

Fiasko

Vilket fiasko det blev idag. Var i Cloetta Center igår och pratade med vaktmästarna för att montera mina blixtar som jag ska använda under hockeymatcherna. Vaktisen sa,
- Kom mellan 08 och 17 för då har vi öppet.
När jag kom dit idag ca kl 15 så började jag ana oråd. Det var nämligen en massa konståkare på isen. När jag pratade med vaktmästaren som var i tjänst idag så fick jag beskedet att det är konståkningstävling hela helgen utan avbrott så det var bara att packa ihop grejorna och åka hem. Däremot var han snäll och låter mig komma in på söndagkväll efter tävlingen. Så jag får göra ett nytt försök på söndagskväll då isen är tom (hoppas jag) och det inte är någon risk att någon får något i huvudet om jag tappar något.

Här är en bild från ett annat fiasko. Umeå IK åkte ur UEFA Women´s Cup mot Zvezda2005 i april förra året

Inga kommentarer: