onsdag 30 mars 2011

Skämmes del två (uppdaterad)

Blir uppriktigt upprörd och bestört. Just nu har det onda och vidriga krafterna vunnit. En kollega och vän har blivit tystad av ett gäng som är ute efter att skada Jonas, sporten ishockey och Luleå som förening. I går kväll meddelade Jonas Fahlman på sin blogg att han inte orkar eller vågar jobba vidare. Ni som inte har läst vad han har skrivit gör det omgående.
Även om hur illa man tycker om en person, eller en journalist. Har man ALDRIG rätt att syssla med hot, förtal eller någon liknande.
Pelle Johansson vid NSD, skrev ett riktigt klockrent inlägg.

”Upprörda rop från Luleåfans når mig på min lediga dag. Jonas Fahlman applåderade ironiskt, Jonas Fahlman log i mjugg, Jonas Fahlman är minsann en Skellefteåsupporter.


Och?


Som jag skriver i dagens krönika: Jonas Fahlman ska kunna komma ut ur Skellefteås omklädningsrum, iförd svartgul gycklardräkt, och slå kullerbyttor nedanför bortastå utan att få så mycket som en bomullstops kastad på sig.


Det är faktiskt precis så enkelt. Jag kommer aldrig att acceptera mindre.


Men den stora sorgen för mig ligger inte i fansens agerande, även om det är förkastligt och bör bestraffas i domstol.
För mig bottnar hela historien egentligen i de Luleåansvarigas amatörmässiga beteende.”

Mer rätt kan han inte ha. Det är ju trots allt en sportjournalist och sport är en lek, underhållning eller vad man nu kan kalla det! Ja vet att elitserien är en miljardindustri, men någon måtta får det vara!

Men det som sticker i mina ögon mest är hur Luleåfans och de som styr deras hemsida verkar helt sakna moral. Man får verkligen en klump i magen när man läste det som stod på förstasidan på deras officiella hemsida! Man kan verkligen fråga sig hur en sådan stor och viktig förening som Luleå HF kan tillåta att deras supporterförening kan få publicera något sådant! För någon timma sedan ändrade de dock sin text. Antingen kom de till insikt eller så har de fått en rejäl tillsägelse (båda två kanske? Vilket jag hoppas!)

Jonas, jag hoppas du kan finna styrka och komma tillbaka till ditt arbete så fort som möjligt och kunna njuta av det som ska vara en hockeyfest!

Skellefteå AIK:s supporterförening, North Power har skrivit ett mycket bra inlägg i frågan, du kan läsa den här.  Hedersamt och stort av dem!

Inga kommentarer: