fredag 30 mars 2012

Alive! Sixty days under the show

Som jag berättade tidigare jobbade jag åt Discovery Channel under slutet av februari och början av mars, för att göra en dokumentär om extrem överlevnad med mannen som hittades i en översnöad bil utanför Umeå som utgångspunkt. Ett par väldigt hektiska veckor men också väldigt lärorika och roliga.
Målet var att försöka ta reda på om det är möjligt att överleva i en bil i 60 dagar utan mat och vatten mitt i iskalla vintern. Samt att försöka ta reda på vem denna man är.
Jag står som assistant producer och mitt uppdrag innebar allt från agera researcher, tolk och fotograf till att göra bokningar och köra skoter.

Programmet gick i söndags i England och kommer gå här i Sverige på söndag. Så om du vill se programmet så slå på Discovery Channel på söndag kl 22.

Här kan du läsa lite om det och se några av mina bilder. Om du vill läsa det på svenska kan du göra det här

Här nedan kan du se trailern