söndag 1 januari 2012

Årskrönika

Igår skålade in ett nytt år med människor som betyder otroligt mycket för mig! Ett nytt år betyder nya möjligheter och att det är dags att sammanfatta det gamla året med några rader.

2011 tycker jag var ett mycket bra år. Både privat och arbetsmässigt. 2011 började på den Östgötska slätten och slutade i svinkalla Norrland. Jag är mycket glad och tacksam att jag har fått jobba med Linköpings HC och LHC ord&bild de senaste åren och tyvärr gjorde saker och ting att jag inte kunde försätta. Men jag passar på att tacka Anders Mäki och Bosse Kihlman för tiden som var.

Men nya utmaningar väntade runt hörnet och sommaren avverkades på Västerbottens Folkblad för andra sommaren i rad. Förra sommaren var betydligt mer lärorik och det kändes som det var ett helt annat driv på tidningen. Denna sommar kändes mer som en sista sommaren med gänget och att oron för framtiden var påtaglig (VF flyttade ihop med VK) Men har sagt det förr och jag säger det igen att det är få ställen som jag trivs så bra som på VF, alla kollegor är helt underbara och skratten står ständigt runt hörnet och väntar på en.

Hösten kom och jag skulle stå på egna ben igen. Så jag är stolt, glad och tacksam att Lena Öhlund och BIC-factory trodde på min affärsidé och lät mig komma in hos denna fantastiska inkubator!

Under 2011 har jag bland annat varit på Handbolls-VM i Sverige, Innebandy-VM för damer i Schweiz, en underbar resa till USA och NHL följt LHC land och rike runt, men det jobb som har gjort stort avtryck är jobbet med studenten Sofia Jonsson. Är väldigt glad och tacksam att jag fick följa henne.

Så vad har 2012 att ge? En bra fråga, men jag tror att det kommer bli ett mycket bra år. Hade en liten vadslagning med min bror i går, så jag tror även att 2012 blir träningens år.
Gott nytt år på er alla!

Inga kommentarer: