onsdag 10 november 2010

Ledig

Sitter på tåget upp till Norr som ska förhoppningsvis ta mig till Vännäs. Om inte SJ klantar sig som vanligt. Det brukar ha viss förmåga att alltid vara väldigt sena när jag väljer att åka med dem. Tänk vad tekniken har gått framåt och vad beroende man har blivit av den! Sitta och blogga på ett tåg!? Det var inte så hemskt länge sedan man inte ens kunde ringa utanför sitt hem, man hade bara två kanaler på TV:n och skolarbeten skrev man för hand eller på skrivmaskin (Ja alla som är under 20 år som läser detta, det har faktiskt varit så.)
Jo vart var jag, ledig ja. Det ska jag försöka vara nu i ett par dagar. Känner att jag behöver ladda batterierna och därför kommer jag inte vara kontaktbar via telefon, mail eller annat. Utan vill ni något får ni ringa på mor och fars hemtelefon. Så kanske jag är utvilad tills nästa veckas arbete då jag dessutom ska ha en PRAO-elev, blir spännande!
Bjuder på en illaluktande bild. Ett par ostar som luktade allt annat än gott hur de smakade vågade jag aldrig testa. Men kunden blev väldigt nöjd med bilderna på deras laguppställning av ostar.

3 kommentarer:

Johanna sa...

Bådar illa med snövädret och resande samtidigt...

Mamma sa...

Synd att det inte bara är ledighet, utan flyttbestyr också!

Jocke sa...

Vi köpte en camember när vi var i frankrike med jobbet. det lukade satan i hela rummet. Någon kom då på att ställa ut den i korridoren vilket innebar att det istället luktade satan i hela hotellet