torsdag 24 juni 2010

Nyförälskad

Det pirrar i magen och jag kan bara tänka på denna vackra skapelse. Så jag måste erkänna. Jag är nyförälskad!

I dag kom äntligen paketet jag har väntat på, och det sa klick på en gång. En Rolliecord III från någon gång mellan 1950 och 1953 i mycket bra skick. Ända nackdelen att original läderremmen saknas. Perfekt är att jag är ledig t.o.m. på måndag. Så jag har redan hunnit med tre rullar. Blev mycket positivt överraskad att Swefo (tidigare fotohörnan) i Umeå fortfarande lagerhåller 120-film.

I väntan på att negativen ska bli redo för scanning och se om jag har fått till rätt exponering så bjuder jag på bilder från en mycket klassik mark. Den gamla allsvenska fotbollsarenan, Kamratvallen i Holmsund där IFK Holmsund spelade allsvensk fotboll 1967.

P.S Om någon sitter på en rem till en Rollie-kamera, hör gärna av er!


1 kommentar:

Mats sa...

Hej,
Fina bilder på Kamratvallen. Jag åker runt och fotograferar idrottsplatser runt om i södra Sverige.
Hoppas någon gång kunna komma upp till norra Sverige med.
Min hemsida om idrottsplatser hittar ni på www.idrottsplats.se
Mvh
Mats