torsdag 18 mars 2010

Tidig morgon

Gårdagens oavgjorda resultat och avancemang till semifinal i Women´s Champions League firade UIK som sagt på ett McDonaldshak i Montpellier. Efter maten åkte de tillbaka till hotellet för sömn. Nu på morgonen var det samling 07:30, det var många trötta ansikten, för återhämtningsträning. De tog ett löp-pass på ca 30min vid ett inte så glamoröst träningsområde en bit från hotellet
Måste även nämna att jag är grymt imponerad av dessa tjejer. Det är ett nästan helt nytt lag med väldigt unga tjejer och lyckas vända ett 0-2 underläge till ett avancemang. Mycket tack vare deras grymma sammanhållning i truppen tror jag.

Det är inte så skoj att komma hem till ett snöigt Sverige när man fått uppleva våren vid Medelhavet.

Nu blir ledig tills i helgen då det är hockey på lördag och fotboll på söndag. Sedan har jag fått ett mycket positivt besked, återkommer om det när det blir officiellt.





1 kommentar:

Katten sa...

Nu blir jag nyfiken...