måndag 29 juni 2009

citatmaskiner

I andra halvlek mellan Umeå IK och Kristianstads DFF ställde sig två herrar i 60års åldern bakom mig. Dessa två var helt klart matchens stora underhållning för mig, eller vad sägs om,
- Var ligger Kristianstad?
- Det ligger söder om Stockholm.
Vilken klockren beskrivning.
- Hör du, du. Dom verka nalta otränade, dem häng ju int me.
Fotbollstränare nästa?
- Där springer ju 19 (Ramona Bachmann) hon je ju bäst i lage.
- Ja just, hon är ju med i landslaget.
Han menade Sveriges. Nästan rätt.
- Den här svarta med nr 20 visst je de à Elaine?
- Ne satan he ä väll à Marta.
Nu tänder det till i diskusionen.
- Men satan je du helt dum inne huvvene, he jett va à Elaine.
- Nja he kun ju va den hänn Japanska.
Jag kan fortsätta hur länga som helst, men jag väljer att bryta här. Men dom bjöd mig helt klart på ett mycket gott skratt.




Efter att det stod 7-0 provade jag hitta lite annorlunda bilder, lyckades fånga denna rullande boll på det åttonde målet, synd bara att inte focus hamnade på bollen.
Måste klämma in ett sista citat.
- Satan så bra han ha de, sitt ti sola å ta korta.
Jag klagar inte :)


2 kommentarer:

Jocke sa...

Ja du fick det bäst du.

He va a Eline va?

Erik Åström sa...

Ja vet :)
Ja de va a Eline