söndag 3 juli 2011

Jerry Lindkvist

Har kommit tillbaka till redaktionen efter en tidig seriefinal mellan Umeå FC - Sirius. Jag skulle kunna vara tråkig och bara visa bilder som denna.


Jag gör inte det utan väljer att hylla den verkliga hjälten! Jerry Lindkvist gjorde sin sista match i dag efter 23 år, fyra månader och åtta dagar på VF. Jag förstår honom när han sa till mig efter matchen:
- Det var så att man blev lite sentimental!
Känner mig hedrad över att jag fick var med på Jerrys sista match!

Ni som inte känner Jerry, vet inte vilken bra kille han är. Varje jobb man gör med honom så skrattar man nästan konstant och om man är lite nere när man sitter på redaktionen kan man alltid gå till Jerry, eller "Hasse" som jag kallar honom, och man går därifrån med ett leende. "Hasse" är inte bara en skojare utan man kan verkligen prata med honom om man så vill.
Hans vassa penna har gjort att han fått lite fiender också. Säsongen 93/94 när L-G Jansson tränade Björklöven i elitserien i hockey, skrev "Hasse" i en krönika att L-G och Björklöven skulle tilldelas nobels fredspris då man totalt saknade både anfall och försvar. Detta uppskattades inte av herr L-G, men jag har skrattat så jag har gråtit åt denna anekdot.

Jerry! Tack för allt och lycka till!





Inga kommentarer: