fredag 11 februari 2011

Strul

Ja så kan man sammanfatta dagen. På resan till Stockholm med SJ (åk med dessa om du vill bli sen) blir jag stående i Södertälje i ca en timma. Tillslut kommer SJ på den briljanta idén att man kanske ska beställa ersättningsbussar. När man kliver på den så tänker jag att det är ju inte så långt mellan Stockholm och Södertälje så man är ju snart framme. Jo just det. Eftersom det hade kommit ca två cm snö och Expressen och Aftonbladet hade stora svarta rubriker om snökaos så tog den resan ca en timma. När man väl var på plats och äntligen hade tagit sig till Globen så slutade inte strulet där. När jag med ett glatt leende kliver in vid pressentrén på Globen visar sig att jag har bytt namn till Johan Englund (det namnet stod på min uppdragsgivare) Jaha då fick jag efter att visat upp bekräftelsemailet på ackrediteringen ta mig ner till presscentrat. Hela två minuter innan matchstart får jag äntligen min bricka. Tro inte strulet slutar där. Lagom till matchstart väljer en av mina kameror att vika in årorna, så jag får fota matchen med ett kamerahus.
Pust stånk och stön, nej nu ska jag sluta klaga.

Om denna dag var skit så kan man säga att 2006 var ett bra år!









1 kommentar:

Far sa...

Hoppas att resten av helgen blir bättre. Fina bilder.