söndag 6 december 2009

Svarta december

Igår var jag och jobbade i matchen Linköpings HC-Skellefteå AIK. Linköping kom till matchen med åtta raka hemmavinster medans SAIK kom till matchen med en svidande 6-0 förlust mot Brynäs i bagaget. Linköping chocköppnade i första perioden men fick ingen utdelning. Andra perioden började bra för SAIK när J-VM backen Tim Erixon gjorde 0-1. Efter målet var det Linköping för hela slanten och de vann tillslut rättvist med 2-1. Skellefteå har de senaste åren haft det väldigt svårt i november och rubrikerna har sett ut som så. Skellefteås svarta november. Vi får hoppas att den inte blivit förskjuten med en månad.

Bilderna blev lyckade tycker jag, men det blir ganska långa kvällar när Skellefteå är på besök. Det blir mycket arbete med att lägga upp allt på webben och skicka in alla bilder.
Jag fick dock avsluta kvällen i glada vänners lag. Jag, Alex och Olle svingade några bägare på Harrys. Det var mycket trevligt att träffa Olle igen, det var ju ett tag sedan.

Nu tar jag paus från hockeyn ett tag. Åker på Innebandy VM för damer på fredag.






Fler bilder från matchen kan du se här.

Inga kommentarer: